מקורות אנרגיה של מתח גבוה

חשמל עובר ממקום למקום באמצעות קווי מתח גבוה, כדי לספק חשמל לבתים שלנו. בחלקים מסוימים של הרשת, הוא נצרך בכמויות גבוהות יותר בהשוואה למקומות אחרים.

הצורך במקורות אנרגיה של מתח גבוה מתעורר כאשר צריך להעביר כמות גדולה של חשמל, על פני מרחק ארוך. מקורות אנרגיה במתח גבוה של חברת אנג'יס עונים על מגוון רחב של דרישות.

מהו מקור האנרגיה הדרושה לשימושים שונים בחשמל?

כלומר, מאיפה מגיע המקור של האנרגיה הדרושה להפעלת מכשירי חשמל, חימום הבית, תאורה, בישול, וכל הפעולות שמצריכות מקורות חשמליים? הכוח מגיע ממקורות שונים: מהשמש, הרוח, זרימת המים, שריפת חומרי דלק, ועוד מקורות רבים.

גישה לפתרון כוח מבוזר מתאפשרת באמצעות חיבור מודול מתח מיניאטורי גבוה ומיקומו במקום שבו יש צורך באספקת המתח הגבוהה. לחילופין, מודולים רב תכליתיים אלו משמשים כאבני הבניין על מנת לספק פתרונות לדרישות הספק AC או DC בפתרון כוח מרכזי, אשר יכול לשלב יציאות מתח גבוה הפיכות, יציאות מתח נמוך ותקשורת דיגיטלית או אנלוגית.

חשוב להבין שאנרגיה לא נוצרת או נעלמת, אבל אפשר להפוך אותה מצורה אחת לצורה אחרת, בתהליך שנקרא המרת אנרגיה.

הרוח נחשבת לסוג מקור אנרגיה

רוח היא זרימת אוויר, או במילים אחרות אנרגיה, והיא נחשבת לסוג אחד מתוך מגוון מקורות אנרגיה של מתח גבוה.

על מנת להשתמש באנרגיה של הרוח לייצור חשמל, מפעילים טורבינת רוח שפועלת באמצעות סיבוב ה"כנפיים" או "הכפות" של הטורבינה, למצב של הפקת חשמל.

יצירת אנרגיה ממים

מים שזורמים מגובה יוצרים אנרגיה שניתנת לשימוש בתחנת כוח הידרו אלקטרית. האנרגיה שנוצרת מהפרש המפלס של המים מומרת לאנרגיית תנועה, שמסובבת את הטורבינה הממוקמת בתחנת הכוח.

התנועה הסיבובית של הטורבינה מפעילה גנרטור שגורם להפקת חשמל. כמות האנרגיה החשמלית אשר מופקת בתחנת הכוח תלויה בכמות המים והפרש המפלס.

למה צריך מקורות אנרגיה של מתח גבוה?

הסיבה העיקרית היא כי הכוח שמועבר במתח גבוה מגביר את היעילות. היות וחשמל מועבר על פני מרחקים ארוכים, יש לאורך הדרך הפסדי אנרגיה. כשיש יותר מקורות אנרגיה של מתח גבוה ניתן להפחית את כמות החשמל שאובדת כאשר חשמל זורם ממיקום אחד למשנהו.

איך? ככל שהמתח גבוה יותר, הזרם נמוך יותר. ככל שהזרם נמוך יותר, כך נמוכה יותר ההתנגדות במוליכים. וכאשר הפסדי ההתנגדות נמוכים, גם הפסדי האנרגיה נמוכים.

מקורות אנרגיה של מתח גבוה נקשרים גם לתועלת כלכלית. הזרם הנמוך שמלווה שידור מתח גבוה מפחית את ההתנגדות במוליכים כאשר זרם החשמל זורם לאורך הכבלים. משמעות הדבר היא כי אפשר להשתמש בחוטי חשמל דקים וקלי משקל כדי להעביר חשמל למרחקים ארוכים.

כתוצאה מכך, מגדלי ההולכה לא צריכים להיות מהונדסים על מנת לתמוך במשקל של חוטים כבדים שמזוהים עם זרם גבוה.

שיקולים אלו מסבירים למה מקורות אנרגיה במתח גבוה חשובים, ולמה הם מהווים פתרון כלכלי כשמדובר בהעברת אנרגיה למרחקים ארוכים.

למה חשוב לקבל את הליווי של המומחים?

כדי לתחזק ציוד שעובד על מתח גבוה, ולשפץ תחנות כוח, חשוב לקבל את הליווי של המומחים שמיומנים ובקיאים בהתקנת, אחזקת ותיקון ציוד שפועל על מערכות מתח גבוה.

לחברת ENGIS יש ניסיון של למעלה מעשור בתחום, ובזכות שיתופי הפעולה המקצועיים עם צוות מוביל בתחום ההנדסה, החשמל והאנרגיה הסולרית, אנחנו מספקים פתרונות מתקדמים שמתאפשרים בזכות הידע הנרחב של המומחים שלנו, והשימוש בכלים הנכונים לתיקון ותחזוקת תחנות כוח, כולל שיפוץ ואחזקה קבועים, במקביל לעמידה בדרישות התקנים בארץ.

תודה על פנייתך.

אנו נשוב אליך בהקדם