המדריך המלא שיעזור לכם להבין מה זה אנרגיה מתחדשת

יש צורות רבות של אנרגיה מתחדשת, ורובן תלויות בדרך זו או אחרת באור השמש. רוח וכוח הידרואלקטרי הם תוצאה ישירה של חימום דיפרנציאלי של פני כדור הארץ, אשר מוביל לתנועת האוויר סביב, המוכרת לנו כרוח, ולמשקעים שמרכיבים את אוויר ההרים.

אנרגיה סולארית היא המרה ישירה של אור שמש באמצעות לוחות או מכשירי אגירת אנרגיה. אז בואו נראה מה היא אנרגיה מתחדשת, ומה הם הסוגים השונים שלה.

אנרגיה סולארית

צורה זו של אנרגיה מתחדשת מסתמכת על כוח ההיתוך הגרעיני מליבת השמש. אנרגיה זו ניתנת לאגירה ולהמרה במספר שיטות שונות.

הפנלים המונחים על גגות בתים או מבנים תעשייתיים אוגרים את האנרגיה הישירה של השמש, וממירים אותה לחשמל באמצעות מראות ודודים או תאים פוטו-וולטאיים.

אנרגיית רוח

תנועת האוויר מונעת על ידי הבדלי טמפרטורה על פני כדור הארץ, כתוצאה מטמפרטורות שונות של פני כדור הארץ, כאשר הם מוארים באור השמש, וניתן להשתמש באנרגיית הרוח על מנת לשאוב מים או לייצר חשמל.

ביומסה. מונח שמשמש לתיאור אנרגיה שמופקת מצמחים

שיטה זו לשימוש באנרגיה נפוצה מאוד ברחבי העולם, אבל למרבה הצער, היא כרוכה בשריפת עצים לבישול ולחימום.

תהליך זה משחרר כמויות אדירות של גזי פחמן דו חמצני לאטמוספרה, מה שמפריע לתנועת אוויר בריא באזורים רבים.

מימן ותאי דלק

זוהי שיטת אנרגיה מתחדשת שופעת מאוד בזמינותה, והניצול שלה כרוך בזיהום נמוך מאוד. מימן ניתן לשרוף כמו דלק, כשמים משמשים למוצר הבעירה היחיד. ניתן להשתמש במימן לתאי דלק, שדומים לסוללות, על מנת לייצר כוח מנוע חשמלי.

בשני המקרים, ייצור משמעותי של מימן דורש כוח שופע של אנרגיה, ובשל הצורך באנרגיה לייצור גז מימן, התוצאה היא העתקת הזיהום מהערים לתחנות הכוח. יש מספר שיטות מבטיחות לייצר מימן, כמו למשל כוח סולארי, אשר עשוי לשנות את התמונה בצורה קיצונית.

כוח גיאותרמי

באזורים מסוימים, שיפוע גיאותרמי, שהוא עלייה בטמפרטורה עם עומק, יכול להספיק על מנת לייצר חשמל. אפשרות זו מוגבלת למספר מקומות על פני כדור הארץ, ויש בעיות טכניות רבות שמגבילות את התועלת שלה.

גם הקרקע בכל מקום נוטה להישאר בטמפרטורה קבועה יחסית, ובממוצע שנתי, היא יכולה לשמש כסוג של אנרגיה לחימום בניינים בחורף או קירור בקיץ.  צורה זו של אנרגיה מתחדשת יכולה להפחית את הצורך בכוח חשמל ולשמור על טמפרטורות נוחות במבנים, אבל לא ניתן להשתמש בה על מנת לייצר חשמל.

צורות אחרות של אנרגיה מתחדשת

צורות אחרות של אנרגיה מתחדשת שאפשר להשתמש בהן כדי לייצר חשמל, הן אנרגיה מהגאות והשפל באוקיינוסים, והיתוך מימן חם.

לכל אחת מהשיטות השונות יש תוצאה סופית שונה, כמו גם יתרונות וחסרונות שחשוב להבין. אך המטרה העיקרית היא מציאת פתרונות מעשיים ויעילים לפתרון משבר האנרגיה הקרוב.

פתרונות מתקדמים בתחום האנרגיה המתחדשת

חברת אנג'יס הוקמה בשנת 2008, במטרה להוביל ולסייע לארגונים תעשייתיים ומבני מגורים לשנות את שיטות ייצור וניהול החשמל בארץ. לחברה יש היום מוניטין מוביל בתחום אספקת ציוד למערכות סולאריות ותיקון ציוד קיים, ואנחנו מספקים ללקוחותינו ממירים ופנלים סולאריים, לוחות AC ו-DC, וכבלים למתקנים סולאריים בכל גודל.

במקביל לפתרונות אנרגיה מתחדשת שאנחנו מספקים, אנחנו ממשיכים לקיים הסכמי שיתופי פעולה עם חברות שמפתחות טכנולוגיות מתקדמות לייצור חשמל, מתאי דלק ועד גלגלי תנופה.

תודה על פנייתך.

אנו נשוב אליך בהקדם